2014. szeptember 13., szombat

Születésnap - 50.





Ha augusztus, akkor születésnap, méghozzá a Zuram kerek, 50. születésnapja! 
Már hetekkel korábban törtem a fejem, hogy mi legyen az ajándék, és természetesen az ünnepi menü miatt is kavarogtak a gondolatok a fejemben. Több menüsort lefuttattam, elvetettem.....mert ugye egyszer a napján köszöntöttük az egészen szűk családdal, és hétvégén pedig az "igazi" ünnepi party várt ránk. No és a torta! mert nem születésnap a születésnap torta nélkül!!! Úgy gondolom, ilyenkor olyan legyen a torta, ami az ünnepelt kedvence, amit igazán szeret. Ez nálunk szerintem egyértelműen a tiramisu - bármilyen formában. Egyszer már előfordult szintén ennek kapcsán egy ilyen torta, de most ugye valami más kellett! Kezdődött a keresés, kutatás....akkor találtam rá Napfény és fűszer oldalán erre a tiramisu szeletre,amit én torta formában álmodtam meg.
Az elkészítéshez jó és alapos volt a leírás, így könnyen ment az elkészítés. 
A mennyiségeket megtartottam, így egy szép magas tortám lett a végére. 

Hozzávalók:

tésztához: (kakós alappiskóta)
- 6 tojás, 
- 6 ek porcukor
- 6 ek finomliszt (itt 2 ek kakaóval helyettesítve)
- csipet só,
- tortaforma kenéséhez vaj és kevés liszt.

- 1nagyobb csomag babapiskóta
- 3 dl. főzött kávé
- ízlés szerint kávélikőr, vagy rum

krémhez:
- 6 tojás sárgája
- 10 dkg cukor
- 50 dkg mascarpone (én csökkentettem az eredetileg 1kg mascarpone mennyiséget erre, és helyettesítettem a mascarponet   hajdúsági krémsajttal)
- 6 dl tejszín
- 10 dkg porcukor
- 25 gr zselatin

csokimázhoz:
- 10 dkg étcsokoládé
- 1 dl tejszín
- kakaópor

Először a piskótát készítettem el a szokásos módon, azzal a különbséggel, hogy a lisztnél a 2 ek kakaópor változtatott az alappiskóta tésztáján. 
Sütés után kihűtöm.
Addig elkészítem a krémet.
A tojások sárgáját 10 dkg cukorral vízgőz felett habosra kevertem, még melegen hozzáadtam a 2-3 kanál vízben feloldott zselatint.
Ezt langyosra hűtöm. Ekkor mehet hozzá a "mascarpone", majd a porcukorral habbá vert tejszín. 

A piskóta közben kihűlt. Én két részre vágtam és az alsó részt visszatettem a tortaformába. Tudjátok, a sorrend ilyenkor megfordul: ami az alja volt az a teteje! 
Az alsó piskótakorongot a főzött kávéval finoman meglocsoltam, majd a krém felével megkentem. 
A megmaradt kávéhoz adtam a rumot, ebbe forgattam bele a babapiskótákat és szépen besorakoztattam a fehér krémbe. Ezt beborítottam a krém másik felével. 
A második piskótalapot is meglocsoltam a maradék rumos kávéval és ráfektettem a krémre. Szépen eligazítottam az oldalán a krémet.
Legvégül a tetejére készítettem el a csokiborítást.
A tejszínt felmelegítettem, beletörtem a 10 dkg étcsokoládét és felolvasztottam, majd ráöntöttem a piskótakorongra és elsimítottam. 
Ezután betettem a hűtőbe dermedni, úgy egy órára, és ekkor még volt egy kis dolgom vele, mert megszórtam kakaóporral és így mehetett vissza a hűtőbe és várta a sor(s)át, hogy szépen összeálljon és díszítést kapjon a nagy napon!

BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT, KEDVES RÓBERT!









2 megjegyzés:

  1. Boldog születésnapot kívánok a férjednek! Nagyon szép tortát készítettél neki! :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves webmester,

    Észrevettük, hogy nagyon finom receptek találhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, www.mytaste.hu ahol a felhasználók válogathatnak több mint 115 000 összegyűjtött recept közül. Az oldalon szintén található egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, a keresőnk segítségével könnyen megtalálják a felhasználók a receptjeid. Ám a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra, tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.
    A facebookon hetente publikálunk a bloggerek receptjeiből és egyre népszerűbb az oldalunk.

    Mytaste.hu testvéroldalai megtalálhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak. Hónaponta közel 50 millió latogatónk van és ez a szám hónapról hónapra növekedik.

    Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szívesen segítünk bármivel.

    Üdvözlettel,
    Tünde
    info@mytaste.hu

    VálaszTörlés