2014. március 17., hétfő

Zöldséges rizsrakottas



Történt egyszer, hogy tanácstalan voltam a hétvégi - vagyis inkább csak a szombati - ebéd ötletében. Van ez így máskor is, de akkor a család férfi tagjai jönnek a jó ételelképzeléseikkel és megoldódik a nagy rejtély! De most valahogy nem jutottunk közös nevezőre. Így volt, hogy a gasztroblogos oldalon kértem segítséget. Jött is néhány nagyon jó tanács, ötlet, akár egy egész heti menüt összeállíthatok most annyi finomságot osztottak ott meg velem. 
A végén a rostán ez a zöldséges rizsrakottas maradt fent druszámtól Takácsné Tünditől. Nem mellékes megjegyeznem, hogy a blogkóstolós játékban egyszer már összehozott minket a szerencse, mert akkor az én oldalamról készíthetett el egy neki tetsző fogást. 
Most is jó ötlete volt ez az egytál mert pont valami ilyen volt az elképzelés , csak magamtól valahogy nem jött a szikra hozzá.....

Az elkészítése pofon egyszerű, és tényleg gyors is, így aztán szívesen ajánlom egy hirtelen szombati ebédnek nektek is!

Hozzávalók: 1 nagyobb adag rizs, párolt zöldség, basamel, reszelt sajt.

A rizst megmosom és a szokásos módon megfőzöm. Én most egy kicsit nagyobb adagot raktam oda, mint amit egyébként a családnak főzni szoktam, ha köret készül belőle. 
Miközben a rizs főlöget, elkészítettem a zöldséges hozzávalót.
Az instrukció az volt, hogy bármi amit itthon épp találok.... No nekem volt egy zacsi mexikói zöldségem, ehhez vágtam apróra még hagymát, és zöldfűszerrel megszórva vajon megpároltam. 
Amíg a rizs megfőtt még elkészítettem egy adag basamelt. Tudjátok ez az egyszerű alapmártás: vaj, rajta lisztet pirítunk és melegített tejjel felengedve csomómentesre sűrítjük. Nekem még egy kis bors és só ment bele fűszerezésként. 
Ekkorra kész is lett a rizs is. 
Kissé kiolajoztam egy sütőtálat, az alsó réteg a rizs , majd erre ment a párolt zöldség, meglocsolva a basamellel és még egy réteg rizs, ez is kapott egy basamel réteget és egy nagy adag reszelt sajtot.

Előmelegített forró sütőbe toltam úgy kb 25 perc alatt sült pirosra a teteje.

A családnak tetszett, és később is ismétlésre kerül ez a finomság minálunk! 

Köszönöm druszám a jó kis ötletet, ezentúl, ha készül, mindig eszembe jutsz, tudod!

1 megjegyzés: