2014. március 15., szombat

Borsókrémleves fűszeres kenyérkockákkal



Egy gyors szombati ebéd? No jó, kis segítséggel! Történt ugyanis, hogy tanácstalan voltam a szombati ebéddel kapcsolatban.....van ez így - nem igaz?! Segítséget kértem az egyik blogos gyűjtőcsoportban, és persze kaptam is ötleteket. Az egyikből következett ez a krémleves. Megjegyzem, jó volt a fogadtatása.

Az elkészítése igen egyszerű és gyors. A hozzávalók tetszőlegesek, olyan "ami van azt tesszük bele" formában. 
Nálam most mindenből volt egy kevéske, így került bele 2 db burgonya, 1 szál sárgarépa, 1/2 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma és 10 dkg fagyasztott borsó.
A fenti zöldségeket kis olajon megpirítjuk és felöntjük egy leveskockából készült alaplével. Nem kell sok lé, csak annyi, hogy bővebben lepje el a zöldségeket. Gyorsan megfőnek, úgy kb 10-15 perc kell csak nekik. Ekkor a turmixba tesszük a sűrűjét és pürésítjük. Ha szükséges a visszamaradt lével tudjuk higítani. 
Hozzákeverünk 2 kanál tejfölt, tehetünk hozzá még borsot és egy kis chilit is (nem árt neki, elhihetitek!). 
Tálalásig félretesszük.

A kenyérkockákat is elkészítjük.
Nálam mostanában kicsit több kenyérféleség maradt meg a megszokottnál, így volt a kamra polcán egy üvegben lepirított kenyérkocka. De természetesen frissen is elkészíthető a sütőben kissé megszikkasztva.
Egy serpenyőbe olaj-vaj keverékét tettem, beleraktam  a kenyérkockákat és barnábbra pirítottam. Megszórtam "sültkrumpli fűszerkeverékkel" és átforgattam vele.

A kész leves kapta koronául ezeket a ropogós , fűszeres kenyérkockákat. 



1 megjegyzés:

  1. Elképzeltem a kamrádat, ahogy szép sorban sorakoznak az eltett befőttek, láttam a kenyérkockás üveget is :-) Finom lehet ez a leves! A pirított zöldségek nagyon jó ízt adhatnak neki

    VálaszTörlés