2013. április 4., csütörtök

Lecsó tarhonyával



A lecsó a nyár íze! ilyenkor így télidőben már nagyon vágyunk a nyár ízeire, igaz?! Deeeeeeee van ám a spajzban elraktározva a nyár ízéből! 
Életemben először éreztem késztetést a lecsó téliesítésére - még a nyáron. Akkor Toma lecsóját vettem alapul , és mentem a saját fejem után....

Végülis ahogy ő is írja, a lecsó annyi, hogy elkészítjük mint máskor és beletöltjük üvegekbe. Hát kb ennyi is! Kis változtatással.

Hozzávalók:
6 kg paprika
3 kg paradicsom
1,5 kg hagyma

A fentiekből a hagymát apróbbra vágva feltettem egy nagy edényben zsíron párolódni. Erre mehetett a darabolt paprika és fedő alatt párolódott tovább, majd amikor már félig kész, akkor jöhetett hozzá a paradicsom is, a fűszerek - só ,bors. 
Normál esetben, ha azonnali fogyasztásra készítem, akkor addig sütöm, míg a leve szinte teljesen elsül. Mi így szeretjük, de tudom, hogy általánosságban hagynak rajta bővebben levet. Most így a téli változatnál én is így tettem, hogy szinte már leveses állagúra hagytam. 
Az üvegeket mikróztam és szépen odakészítettem a fazékhoz és mehettek is bele a nyár ízét idéző lecsók kanalazva. Mikor megteltek a  0,7 l-es üvegek akkor rátettem a tetőt és gyorsan megfordítottam, így hagytam néhány órára, míg kihűltek. 

Elkészítettem a hozzájuk dukáló címkéket és mehettek is szépen a helyükre a kamrapolcra. 

Tadam-tadam....!!! és akkor most így télvíz idején előkerülnek a kamrapolcról! Semmi más dolgom nincs ilyenkor már vele, mint serpenyőbe tenni, kicsit átmelegíteni - én tudjátok kicsit lesütöm - és közben megfőzni hozzá a tarhonyát. 
Szinte pillanatok alatt finom ebédet varázsolhatunk a napsugár után kívánkozó napokon. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése