2013. március 17., vasárnap

Tea-keksz


Ez a kekszötlet is már jó ideje itt csücsült a várólistán....Aztán most akartam kedveskedni az új kolléganőimnek valami kis különlegességgel. Vagyis nekem ez egy kicsit különlegesebb sütike - aztán majd Ti eldöntitek, hogy valóban az-e!?

Szeretem a kekszféléket. Több okból is. Az egyik az ,hogy sokáig elállnak, jól csomagolható uzsonna kiegészítőnek, és nem mellékesen még a tea vagy kávé mellé is bekaphatunk belőle egy-két darabot. Ezért tartalékoltam már ezt a kis kekszet is, mert ez is megfelelt ezeknek a kritériumoknak!

Az ötlet Piszkétől származik, nála láttam még karácsony környékén, és most előrukkolt a Rooibos-os változattal. Szóval nem volt már semmi kifogás, jöhetett a főpróba!

Hozzávalók:
20 dkg liszt,
10 dkg vaj
7 dkg porcukor
1 tojás sárgája
1 dl tejszín


A kekszhez én most gyümölcsteát választottam, méghozzá egy elég intenzív ízű cseresznyés-banános változatot. 
5 filter teát a megmelegített 1 dl tejszínnel leöntöttem és hagytam állni kb. fél órát. Jól beletunkoltam a filtereket, hogy még jobban engedjék ki az aromákat. 

Közben a késes robotgépbe tettem a lisztet, vajat, morzsásra dolgoztattam, majd jöhetett a porcukor, és a tojás sárgája, a leszűrt teás tejszín - összegyúrtam. A szokásos módon folpackba csomagoltam és mehetett a hűtőbe pihenni, legalább fél órára. Pihentetés után kinyújtottam, kb fél cm vastagra, majd egy négyzet alakú kiszúróval falatkákat formáztam. Persze a forma tetszőleges, alkalomhoz illően választhatjátok! 
Aztán jöhetett a kedvencem: a keksznyomda! Most úgy gondoltam, hogy stílusosan a "tea" feliratot kapja az új szerzeményem.

Szépen tepsire sorakoztattam a "teakockákat" és a 160C-os sütőben 15-20 percet sültek. Vigyázat, nem kell tovább, mert akkor könnyen kiszáradnak, megkeményednek!

Miközben sültek a kis falatkák, finom teaillat lengte be a lakást.....kedvem szottyant egy jó kis teát elkészíteni hozzá! 















A kolleginák is megörültek a finomságoknak, csak egy hibáját vélték felfedezni......igen: kevés lett!!! Mert ami finom, abból sosem elég, ugye!?





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése