2013. február 17., vasárnap

Fánk fehércsokival


Ha farsang: akkor fánk! Ez már olyan magától értetődő dolog, ugye? Persze ez a fánk is a farsangi időszakban készült, csak nem volt időm még feltenni ide. Készült többféle fánkváltozat is nálunk idén ,de mindegyikről nem posztolok azért....
Ez a mostani a királyfim farsangjára készült, az ő kívánsága szerint.
Az alap egy hagyományos "szalagos fánk" volt, csak a díszítés lett a megrendelő kívánsága szerinti.

A fánk összeállítása:

60 dkg liszt
3,5 dkg élesztő
kb. 2,5 dl langyos tej
4 ek cukor
4 tojás sárgája
0,5 dl rum
1 csipet só
8 dkg olvasztott vaj (én fél dl olajjal helyettesítem)


A fenti alapanyagokból a géppel laza tésztát készíttetünk és kelesztjük. 
Eredetileg fánkszaggatóval szaggatom ki a fánkokat. Most is így tettem, csak kicsit továbbgondoltam, és "amerikásabb" változat készült, mert a közepét is kiszúrtam. Mégpediglen azért, történt ez, mert mikor rákérdeztem, hogy "akkor milyen legyen az idén a farsangra a fánk?", jött egyből a válasz, hogy "olyan amerikai"! 
Pihentettem kicsit a korongokat és mehettek az előmelegített olajba. Mindkét oldalát pirosra sütöttem és hagytam kicsit meghűlni. 
Addig a fehér csokit vízgőz felett felolvasztottam. 
Ha kihűltek a fánkok akkor szépen belemártom őket a fehér csokiba és rácsra helyeztem mindegyiket. Mielőtt megkötne a csoki a tetején, megszórtam színes cukorkával mindegyiket. 
Mivel farsang télen van (hahahaha) kitettem a levegőre a rácsot, teli fánkkal, hogy megköthessen a máz minden fánkon.....


Dobozba kerültek és nagy sikert arattak (állítólag) az iskolai farsangi "bulin" az áhított ámerikai fánkok.













1 megjegyzés: