2013. február 4., hétfő

Céklás krumpliharmonika


Mint már annyiszor írtam, nagy kedvenc lett nálunk a sült cékla. Legtöbbször krumplival készül, és van ,hogy önálló fogásként, salátával kerül az asztalra. Mivel szezonja van a céklának, többször ismétlem a megszokott formában így, vagy így
De ugye nem én lennék, ha mindig ugyanúgy készítenék el egy akár kedvelt ételt is. Variálok, mert imádom a kísérletezést az ételekkel, és a tálalással. 
Aztán mikor egyik nap ezt készítettem elő a vacsorához, ötletem támad, hogy mostanában szoktam olyan "harmonika" krumplit is sütni (mi így neveztük el). Ez az a krumpliforma, amikor a meghámozott burgonyát mintha felszeletelnénk, de nem vágjuk át egyben hagyva bevágjuk. Valamiért én szeretem ezt a módot az egyben sütésnél is.....de ne kérdezze senki miért!!??? 

Elkészültek a krumpliharmonikák....és akkor bevillant, hogy mi lenne, ha ezeket a "zsebeket" meg is tölthetném a többi hozzávalóval - hagyma , cékla - ha már úgyis szeletben vannak! Így is tettem. Beültettem a tűzálló tálba ezeket a szépségeket és kaptak egy kis zsíradékfröccsöt és fólia alá bújtattam a golyóbisokat. Mehetett be a már 190C-ra előmelegített sütőbe 40 percre. Levettem a fóliát és még a tetejét pirulásig sütöttem kb 15-20 percig. 
Ebben a formában a cékla-krumpli-hagyma kombó kezelhetőbbnek bizonyult. ....és nem utolsó szempont, hogy tálalásnál a maradék zsíradékkal kicsit meg lehetett locsolgatni ezeket a szépre sült színes krumpliharmonikákat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése