2013. január 3., csütörtök

Tonhalas szendvics


Nagy az elmaradásom a bloggal kapcsolatban. Persze nem tudom, rajtam kívül ez kinek tűnt fel.... de engem nyomaszt! Ez az egyik "újévi fogadalmam" a 2013-as évre, hogy kicsit szorgalmasabb leszek már amit a blogbejegyzéseket illeti. 

Ez a tonhalas szendvics is még a szilveszteri party asztal egyik eleme volt. Története is van....

Tudni kell, hogy mi immár többedik éve - önszántunkból! - itthon töltjük a szilveszter estét édes hármasban a kiscsalád. Egyik évben így alakult és akkor olyan jól sikerült, hogy azóta megtartottuk ez a szokást. Ilyenkor szinte megszokott forgatókönyv szerint zajlik a nap, az este....Délután egy kiadós kirándulás még belefér, hogy jobban essen otthon a forralt bor.... :) Aztán szépen rákészülünk a hosszú estére, éjszakára. A tévé műsora nem zavar be a szórakozásba - mert értékelhetetlen! Ezért leginkább társasozni szoktunk. Általában van a karácsonyfa alatt egy vadiúj társasjáték , így azzal ismerkedünk....vagy egy kedvelt régire váltunk, mikor hogy. Közben tartunk egy kis technikai szünetet, és elkészítem a "svédasztal" alkotórészeit és szépen elrendezem. Ezek általában szendvicsfalatkák, tonhalas szendvics, sós aprósüti, édes aprósütemények szoktak lenni....
A szendvicsfalatkák kötelezően a "gyerekkorunk házi bulijainak" megszokott reszelt sajtos, főtt tojásos, piros arany, mustár, csemege ubis büfészendvicsei kell, hogy legyenek! 
Sós aprósüti - malackák

szendvicstál 1.

szendvicstál 2.


A tonhalas szendvics története pedig most következik. Egyik évben egy konzerv tonhalból készítettem magam kedvére néhány darab szendvicset, merthogy állítólag csak én szeretem! Aztán közben készült a többi dolog is az asztalra....és mikor odanéztem nem volt egy darabka sem a tonhalas csodákból!!!!! Mikoris rákérdeztem a Zuramtól, hogy ha nem szereti, hogy is tudta megenni? Aztán készítettem még egy adagot.....aztán még egyet.....és végül egy negyedik tálcával!!! Csak mert senki más nem szereti mint én!!! 
No szóval, azóta mindig készül megfelelő mennyiség ebből a típusú szendvicsből is. 
tonhalkrém utánpótlás

Az elkészítését tulajdonképpen csak nagy vonalakban kell megemlíteni, mert szinte nincs is....
Végy 1-2-3 db (3 ha van aki nem szereti!) tonhal konzervet! Jó tanács: ne válaszd az aprított változatot, mert abban azon kívül, hogy nem tudod mi van, már a halon kívül gondolom, nem is annyira guszta. Szóval tálba öntöm az olaj nélkül a halakat, villával kissé szétnyomkodom. Mi jobban szeretjük, ha szálas marad inkább, nem krémes, de ízlés dolga. Mehet hozzá apróbbra és nagyobb darabokra vágott fekete olajbogyó, 1 citrom leve, egész apróra darabolt lila hagyma. Aztán ennyi! már kész is. 
Lehet előre pirított kenyérre kenni, vagy simán szeletekre is. Én mellé még szoktam rakni egy kis tálban az olívából is és kisebb kockára vágott citromszeleteket is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése