2011. május 3., kedd

Levendula-szirupos fonatok



Persze engem sem hagyott nyugodni Limara levendula-szirupos sütikéje!!! Igen, neki is van egy hasonlója, de azért nem linkelem ide, mert én nem azt a tésztát használtam, ugyanis nekem erre van egy - már ki tudja honnan - briós alaptésztám, mivel ez nálam bevált, mindig ehhez nyúlok.
Valamiért én is így vagyok most a levendulával, mint ő.... Anno még a nevének hallatán is hideg rázott, valamiért a nagymamák "öregillata" jutott eszembe az említésekor, meg az a szörnyű szappan illata terjengett az orromban, amit  anyukámék kaptak minden hónapban a "régi időkben" a gyárban, amolyan tisztasági csomagként (de ezt most hagyjuk is, nem tartozik ide a retro....) , a 4711 kölniről meg nem is beszélve....

De azóta változott valami!!! mitől azt nem tudtam megfejteni, de a levendulaimádat rám támadva : minden bevonz amin a lila virág díszeleg...
Így volt ez a levendulás ételekkel is....Tehát így esett meg velem, hogy nekiláttam a szirupkészítésnek , amit persze http://limarapeksege.blogspot.com/2010/07/levendulaszirup.html tanultam el.
Amíg készült a szirup és terjengett az immár kedvelt levendula illat, addig összeállítottam egy briós tésztát.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
7 dkg cukor
2,3 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 tojás
1 tojás sárgája
0,5 dl olaj
1 marék mazsola (kedvedre)
csipet só

A fent felsorolt hozzávalókat a már jól ismert módon kenyérsütőben dagasztom majd onnan kivéve kelesztőtálban megkelesztem.
Ha kész, lisztezett deszkára borítom és 10-12 db-ra osztom (én jobban szeretem, ha kisebbek a fonatok, de ízlés dolga), ezekből rudakat sodrok, úgy kb 30-40 cm-eseket. Ezeket megkenem a tésztánál visszamaradt tojásfehérjével, és megforgatom a már előzőleg levendula sziruppal jól meglocsolt kristálycukorban - nem kell spórolni a cukorral, mégha most aranyárban van is, egyszer élünk!
Mivel nem bííírok ilyenkor magammal és a levendulából sosem elég, még egyszer jól meglocsolom a szirupból a kész fonatokat és mielőtt a sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatnám, a tetejüket olyan "briós" módjára jól megcukrozom még...




Nincs más dolgunk, mint kisütni a fonatokat....180-200C-os sütőben 20-25 perc (mindenki ismeri a saját sütőjét, így a hőfok-idő páros opcionális).

Amikor szép pirosra sültek akkor még átspriccelem az erre a célra befogott pumpás flakonba már bekészített levendula sziruppal és próbálom nem megégetni magam, mikor odakapok, hogy egyet azért megkóstoljak még melegében....

fonatként....

                                                       briósként                                            
















Ha már a levendulánál tartunk, idén is gyúrok a tihanyi Levendula-fesztiválra.....hátha tiszteletemet tehetem. Már évek óta készülök oda, remélem idén már nem áll semmi az utamba! Ott találkozunk!

1 megjegyzés:

  1. Szépségesek!A fotók is nagyon szépek!A levendula nekem is a kedvencem.Levendula-fesztiválra idén én is szeretnék menni.:-)

    VálaszTörlés